wtorek, 8 sierpnia 2017

POLSKA KRÓLOWA

W poprzednim poście drzeworyt kopiowałem na linorycie. Teraz czas skopiować linoryt na drzeworyt.
Na warsztat trafiła grafika mało znanej ilustratorki, Anieli (Leli) Pawlikowskiej (1901-1980).
Jest to jeden z dziesięciu linorytów opublikowanych w tece "Bogurodzica" z 1932 r. Cechą charakterystyczną tych kompozycji Maryjnych jest ich polski-ludowy detal. Kłosy w koronie, liście dębu i plastry miodu na szacie.


Właśnie z tymi plastrami totalnie sobie nie poradziłem. Oczywiście wprawne oko wyłapie jeszcze wiele znaczących błędów. Jednak i tak jestem w jakimś stopniu zadowolony, ponieważ jest to pierwszy raz w którym moja kopia jest zdecydowanie mniejsza (z napisem 18,5x15cm) od oryginału (41x35cm).

 Swoim zwyczajem pod pracą umieściłem sentencję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz