niedziela, 1 grudnia 2013

KOLOROWANKA


Pomimo, że początkowo tego nie planowałem, do pokolorowania mojej grafiki nakłoniła mnie lektura książki "Ludowe obrazy drzeworytnicze" Józefa Grabowskiego. Autor przytacza w niej wiele przykładów kolorowych grafik wykonanych różnymi technikami. Postanowiłem więc zaryzykować szczególnie, że posiadam jeszcze płytę linorytniczą i mogę wykonać tyle odbitek ile zapragnę. Całość pokolorowałem akwarelami i pociągnąłem bezbarwnym lakierem aby nadać całości jednolity połysk. Niestety podczas nakładania lakieru okazało się, że farby delikatnie się rozmazują tworząc na pracy smugi. Jednak ostateczny efekt nie wyszedł najgorzej i nawet dodał troszkę uroku całości. Jest to w końcu sztuka ludowa - sztuka prymitywna i naiwna. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Coloring piece
In the beginning I wasn't planning this, but reading Józef Grabowski's "Folk Woodcut Pictures" changed my mind. In the book we can find many examples of color graphics made in various techniques. I decided to risk one of my prints, since I still have the matrix, so I can make another copy. I used watercolor and varnish for the uniform gloss. Unfortunately varnish application smudged paint in few places. The final effect is pretty good, I think, and it has it's charm. All in all - it's folk art, primitve and naive at some point.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz