środa, 6 listopada 2013

KAPLICZKA JEZUSA MAGISTERSKIEGO


Linoryt ten powstawał jednocześnie z moją pracą magisterską. Obiecałem Tym na górze, że po udanej obronie zrobię kapliczkę - i tak się stało.
Sam linoryt inspirowany był starymi XVI w. drzeworytami Floriana Unglera z Krakowa oraz drzeworytami ludowymi z okolic Jasła.
Wymiary 27,5cm x 19cm.
Kapliczkę postanowiłem wykonać w nie znanej w mojej okolicy formie "Tykła" - deski wotywnej.
Zrezygnowałem z wszelkich ozdób, samą buczynową deskę pomalowałem na czarno aby stanowiła pasujące tło które nie odwraca uwagi od grafiki.
Grafikę po delikatnym podmalowaniu, nakleiłem na desce technikami decoupage.

Kapliczka zawisła w Sulejowskim Parku Krajobrazowym, dzielnie znosi deszcze i pierwsze przymrozki, zobaczymy jak przetrwa zimę.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
MASTER DEGREES’ JESUS CHAPEL
The linocut was being made in parallel with my diploma work. I promised to those above that after my successful graduation exam I will make a chapel – and so I did.
My work was inspired by XVIth century woodcuts by Florian Ungler, Kracow and folk woodcuts vicinity of Jasło.
Size: 27,5cm x19 cm
I’ve decided to make my chapel in form of unknown in my region “Tykła” form – votive board.
I resigned from ornaments. Plain beech board was painted pitch black to make a good background for exposing Jesus’ picture.
After slight painting, the picture was pasted in decoupage technique.
The chapel was hung in Sulejow Landscape Park, where it bravely stands untouched despite rain and freeze. Wonder how it’s going to survive winter.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz